evden eve nakliyat, araç kiralama

Solenoid Valf Bobini Yanmış Olabilir Mi?

Solenoid Valf Bobini Yanmış Olabilir Mi?

Solenoid Valf Bobini Yanmış Olabilir Mi?

Bobine doğru bir şekilde, AC veya DC gerilimi uygulandığında, solenoid valf açılır veya kapanır. Bobin, emaye kaplı bir bakır tel sargısı ve metal çerçeve üzerine cam elyaf takviyeli plastik kaplamadan oluşur. Bazı bobinlerde özellikle exproof modellerde; termal bir kesme(termikli) veya sigorta olabilir. Daha karmaşık bobinlerde, AC’den DC gerilime doğrultulan diyot köprüleri ve hatta periyodik akım artışını kontrol edebilen devreler bulunabilir. Valfin basınç sınırı içinde bakır bobin, manyetik olarak geçirgen çevreleyen kovan ve valf çekirdeği kombinasyonu, birlikte “solenoid” olarak bilinir.
 
Bobin “yanması” ve sonuç olarak bir solenoid valfin çalışmaması, aşağıdaki senaryolarla gerçekleşir;
 
Aşırı Isınmış Bakır Tel Emaye
Bu durum, genellikle sigorta veya termal kesme olmayan bir bobin için geçerlidir. Bakır tel, hangi nedenle olursa olsun, emaye kaplamayı eritecek ve bakır tellerinin birbirine iletimine izin verecek kadar sıcaklık derecesini aşarsa, sarım sayısı etkisi ciddi bir şekilde azalır. Daha düşük sarım, daha düşük elektrik direnciyle sonuçlanır. Akım artar, çünkü voltaj sabit kalır. Güç artıp, direnç düştükçe, sıcaklık üssel olarak artar. Bakır tel veya lehimli terminal bağlantı erirse, devreyi kırarak sıfır akıma izin verir ve hata oluşur. Valf daha sonra “ilk başlangıç/hata” durumuna geri döner, yani “normalde kapalı” bir valf enerjide olmasına ragmen açmaz.
 
Aşağıdaki senaryolarda da bobin arızasına neden olacak durumlar gerçekleşebilir;
● Bobinin enerjili tutulduğu süre boyunca çevre ortam sıcaklığının çok yüksek olması,
● Katalog değerlerini aşan yüksek çevre sıcaklığı ve / veya yüksek akışkan sıcaklığı,
● Sürekli çalışma döngüsüne (continuous duty) göre tasarlanmamış bir solenoid valf bobininin, uzun süre enerji altında bırakılması,
● Bir bobinin belirli bir süre içinde çok sık çevrim yapılması(valf için aç-kapa) sonucu, bobin üzerindeki ani akımın (inrush), aşırı sıcaklıklara neden olabilir.
● Bir AC solenoidinde, kovan tepesine temas etmesi engellenen sıkışmış bir çekirdek daha fazla akım çekecektir (inrush seviyelere yakın). Bu durum, bobinin aşırı ısınmasına neden olabilir.
● Bobine boşta enerji verilmesi veya kovan içinde çekirdek olmadan enerji verilmesi, istenen akımdan daha fazlasını çeker. Bu durumda bobin bir süre sonra yanar.
 

Solenoid Valf Bobini ile Dikkat Edilmesi Gerekenler:
 
Genellikle bobin,  valf üzerinde değiştirilmesi en basit parçadır. Ancak, yeni bir tane takmadan önce bobinin neden yandığını anlamak önemlidir. Örneğin çekirdek, valfin içinde sıkışmışsa ve bir teknisyen yanmış olan bobini değiştirmek için yeni bir bobin takmışsa, yeni bobin gene aynı şekilde yanacaktır. Bu sebeple sağlıklı bir proses için, öncelikle hata kök nedeninin bulunmasında fayda vardır.
 
Daha fazla bilgi için DURAVIS solenoid valfleri hata nedenleri ve analizleri ile ilgili hata giderme kılavuzumuzu inceleyiniz.

Yorumla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Beylikdüzü escort,